Meta forfølger hemmeligt en ny retning inden for krypto, næsten tre år efter at det lukkede sit kæmpende Diem-projekt. Målet denne gang er ikke at opbygge en ny digital valuta, men at udnytte nuværende stablecoins til at lette små betalinger mellem platforme som Instagram.
Virksomheden er ifølge en rapport fra Fortune i diskussioner med flere kryptovirksomheder, men har endnu ikke enighed om en handlingsplan.
Tidligere planer mislykkedes, men nye taktikker dukker op
Meta havde engang ambitiøse planer for sit Libra-projekt, der siden hen blev omdøbt til Diem. Den vision kollapsede i 2022 under massivt pres fra amerikanske myndigheder og politikere. Firmaet solgte til sidst aktiverne fra Diem og sagde farvel til krypto – i det mindste midlertidigt.
Nu, med en ny ledelsesgruppe og en mere konservativ strategi, genovervejer Meta branchen. Ginger Baker, ansat i januar som vicepræsident for produkt, står i spidsen for indledende diskussioner om at udnytte stablecoins til forretnings- og skaberbetalinger. Hun har en baggrund inden for finansiel teknologi og krypto, hvilket sandsynligvis vil informere virksomhedens næste skridt.
Meta er ikke færdig med krypto – Stablecoin-strategi tilbage på bordet.
Meta er ikke færdig med krypto - Stablecoin-strategi tilbage på bordet.
